Followers

Sunday, April 14, 2013

BAGAIMANA MINYAK KELAPA DARA ( VCO) BERTINDAK DENGAN KULIT???

BAGAIMANA MINYAK KELAPA DARA ( VCO) BERTINDAK DENGAN KULIT???


 Pasti ramai yanag tertanya-tanya, bagaimana la agaknya Minyak Kepala Dara ( Virgin Coconut Oil ) ini bertindak dengan kulit kita... So, untuk mengetahui dengan lebih lanjut, teruskan pembacaan anda sehingga ke noktah terakhir ya.. =) 

Apabila minyak kelapa dara disapukan pada kulit, beberapa jenis mikrob (yang baik) terdapat pada kulit menukarkan asid ke Monocaprin dan Monolaurin, ia akan menggantikan lapisan asid sebagai pelindung kulit. Ini dapat mengelak jangkitan mikrob dan oleh sebab itu, dapat menghalang pertumbuhan jerawat.. so, xder la lagi jerawat!!!
Minyak kelapa dara juga sangat baik untuk mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak. Ramai menyangka apabila menyapu minyak kelapa dara di muka, kulit akan menjadi lebih berminyak. Walhal, ketika mula disapu pada kulit saja ia kelihatan berminyak.... 
Tetapi kerana sifatnya yang sangat mudah menyerap, ia tidak meninggalkan lapisan tipis berlemak seperti kebanyakkan losyen & minyak komersial yang terdapat dipasaran. Satu fakta tentang kehebatan minyak kelapa dara berbanding dengan losyen adalah ia bukan sahaja dapat melembutkan kulit seperti losyen, tetapi ia berupaya menghilangkan lapisan sel kulit yang mati di samping dapat menyokong pertumbuhan jaringan kulit baru yang lebih sihat dan cantik!!! 

Minyak kelapa dara mengandungi sejumlah besar asid laurik, sangat berkhasiat kerana sifatnya yang anti-bakteria, anti-kulat dan anti-virus. Antiseptik asid lemak yang ditemui dalam minyak kelapa dara ini membantu mencegah jangkitan bakteria (iaitu yang mengakibatkan jerawat) apabila diambil secara makan atau disapu terus pada kulit...

Nak tau apakah lagi khasiat Minyak Kelapa Dara ( VCO ) Catalyst??? Sila KLIK DISINI!!!







BERMINAT UNTUK MENDAPATKANNYA??? 

SMS/VIBER/WASSAP : 019-632 2311 ( Eyza) 
EMAIL : deladyfinger@gmail.com
INBOX FB : LF Eyza Catalyst


*** Dapatkan FREE CONSULTATION & TIPS2 EKSKLUSIF khas untuk customer2 Eyza =)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...